Út. Čvn 28th, 2022

V tomto týdnu probíhá značení nové cyklotrasy vedoucí z Drkolnova až ke vstupu do areálu Nového rybníka. Množí se dotazy, jak bude nová cyklostrasa napojena na trasu bohutínskou.

„Rád bych se vyjádřil ke množícím se dotazům na napojení nově značené cyklotrasy vedoucí z Drkolnova ke vstupu do areálu Nového rybníka, tedy především propojení bohutínské trasy se zmíněnou nově značenou trasou. Konkrétně jde o dotaz, jak může vést cyklotrasa do jednosměrky v ulici Šachetní. Jelikož práce na značení ještě nejsou dokončeny, není tak zřejmé, že v tomto místě vznikne krátká, ale bezpečná a účinná cykloobousměrka. To znamená, že kolům bude v přibližně dvacetimetrovém úseku umožněno projet. Pokud by se nezřizovala cykloobousměrka, běžná v mnoha městech, museli by cyklisté nesmyslně projíždět sídlištěm. Jde o řešení vycházející z Cyklokoncepce a Generelu dopravy města Příbram. Projekt prozatím není dokončen, nicméně jsem přesvědčen, že bude fungovat,“ říká 1. místostarosta Martin Buršík.

Projekt byl projednán Dopravní komisí, Radou města, Odborem silničního hospodářství a schválen Policií ČR. Celá trasa, která vede ulicemi Šachetní, Podbrdská, Karla Kryla a Seifertova, by měla být hotova do konce října.

Po zveřejnění této informace se objevila na sociálních sítích kritika zvoleného řešení. „Cykloobousměrka“…. Takže se může klidně stát, že se tam potkají dvě kola proti sobě a do toho třeba autobus. To zní bezpečně už jen jako myšlenka, zajímalo by mě, kdo si případný průser je ochotny vzít na triko…“ napsal Viktor Stejskal.

Jiný z diskutujících napsal „Omlouvám se, ale na takovou cyklostezku bych s dítětem nejel. Podívejte se třeba na cyklopruhy v Praze. Cyklistu je tam vidět fakt minimálně“, uvedl Zdeněk Pracný.

Naproti tomu oponuje radní města Jíří Holý: „Příbram není kvůli terénu ideální město pro cyklisty ani to tu nemá tradici. To ale neznamená, že se nemáme pokusit to změnit. Město nepatří jen autům. Určitě by bylo lepší stavět oddělené stezky, někde to ale nejde. Podobná řešení vidíme nejenom v Praze a já tomu fandím. Ani cykloobousměrka není místní výmysl a má své výhody.

„Jsem nevěděla, že cyklostezka vznikne fušérským domalováním pruhů na celkem frekventovanou a úzkou silnici, kde mimochodem jezdí dost autobusů. Tohle musel vymyslet fakt odborník“ zase píše svůj názor Jana Žílová.

Na závěr dodejme, že celkové náklady na úpravu cyklostezky z Drkolnova až ke vstupu do areálu Nového rybníka vyjdou městkou pokladnu na 1, 9 milionů korun bez DPH a práce provádí společnost Pražské služby a.s.

By redakce

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.