Po. Kvě 23rd, 2022

STŘEDOČESKÝ KRAJ – Krizové infolinky kraje pomohly stovkám lidí. Od listopadu fungovaly energo linka na pomoc občanům zasaženým krachem dodavatelů energií a telefonní linka k očkování. Vzhledem k minimálnímu zájmu v posledních dnech kraj od 16. února jejich činnost ukončuje.

„Spuštění krizové energo linky a obnovení covidové linky loni na podzim se ukázalo jako velmi prozíravý a užitečný krok. Zvláště zpočátku zažívala energolinka obrovský nápor, lidé byli zoufalí a nevěděli, jak mají postupovat, aby dosáhli co nejrychlejšího snížení záloh. Chtěla bych poděkovat našim zaměstnancům, kteří tuto složitou problematiku nastudovali a snažili se maximálně pomoci. Covidová linka byla samozřejmě nejvíce vytížená loni při zahájení očkování, ale i v té podzimní vlně odbavila nižší stovky hovorů. Jsem ráda, že lidé vnímají kraj jako partnera, na kterého se mohou obrátit i ve složitých situacích. Děkuji všem, kteří nám důvěřují, a ještě jednou děkuji i zaměstnancům úřadu, kteří ke své běžné agendě zvládli ještě náročnou práci operátorů,“ uvedla hejtmanka Petra Pecková (STAN).

ENERGO linka Středočeského kraje byla spuštěna loni v listopadu. K dnešnímu dni vyřešila na sedm stovek dotazů, včetně e-mailových. Linka byla původně zamýšlena především jako pomoc seniorům, jejichž stávající dodavatel energií ukončil svoji činnost a na jeho místo nastoupil dodavatel poslední instance. Nakonec ji ale využívali lidé napříč generacemi. Dotazy se týkaly zejména chybějícího vyúčtování, podvodů od takzvaných energošmejdů nebo možnosti získání finanční podpory a pomoci. Středočeský kraj byl po celou dobu také v kontaktu se všemi dodavateli poslední instance na svém území.

Telefonní linka k očkování byla obnovena loni 10. listopadu. Většina dotazů se týkala možnosti přeočkování třetí dávkou, provozní doby očkovacích center a možnosti nechat se očkovat u svého praktického lékaře. „Obnovení krajské covidové infolinky souviselo se zájmem o očkování, který se začátkem listopadu po týdnech útlumu začal zvyšovat. Otázky vyvolávaly i sms zprávy o možnosti nechat se naočkovat třetí dávkou, které začaly chodit především starší generaci. Někdo si to vykládal jako pozvánku k očkování, někdo nevěděl, jak má postupovat, kde se evidovat, co dělat, pokud nemoc nedávno prodělal. Na linku se kvůli vakcinaci obraceli i rodiče malých dětí. Spektrum dotazů bylo zkrátka různorodé, lidé reagovali na aktuální situaci. Chtěli jsme dát obyvatelům kraje možnost zeptat se na všechno, co k očkování potřebovali vědět, pokud nemohli nebo nechtěli informace hledat na internetu. Linka rozhodně splnila to, co splnit měla, a v případě potřeby jsme schopni ji kdykoli obnovit,“ uzavřel statutární náměstek hejtmanky pro oblast zdravotnictví Pavel Pavlík (ODS).

By redakce

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.